האם אתם רוצה שיהיה לכם יותר ביטחון ויותר הערכה עצמית?

ביטחון עצמי חשוב בחיי כולם, מכיוון שהוא נותן אומץ, הערכה עצמית ואסרטיביות. כאשר קיים ביטחון עצמי, אינכם חוששים לקחת סיכונים ולנסות דברים חדשים.

ביטחון עצמי חיוני לחיים מאושרים ומוצלחים.

זהו אופי שרוב האנשים מעריכים.

כאשר אתם בעלי ביטחון, אינכם מאפשר למילים ולמעשים של אנשים להשפיע עליכם על הרגשתכם.

כשאתם בטוחים שאתה לא לוקחים דברים באופן אישי מדי, זה אומר חיים שלווים יותר.

רוב האנשים לא נולדים עם איכות האופי הזו. עם זאת, אתם יכולים לבנות את זה. אתם יכולים לבנות ביטחון עצמי על ידי שינוי הלך הרוח שלכם  והיחס שלכם לחיים, גם אם חוויות אישיות שונות בעבר גרמו לכם לאבד את זה.

ביטחון עצמי מושפע לעתים קרובות מאיך שאתם חושבים ומאמינים שאנשים רואים אותכם. אם יש לך הערכה עצמית נמוכה, סביר להניח שאתם מאמינים ומרגישים שלאנשים אין דעה גבוהה עליכם, מה שכמובן יערער את הביטחון העצמי שלכם.

אם אתם רואים את עצמכם בעיני רוחכם כחסרי ביטחון עצמי, אתם מתנהגים בהתאם, ואנשים מתייחסים אליכם כך.  לעומת זאת,אם אתהם רואים את עצמכם בעיני רוחכם כחזקים ואסרטיבים, אתם משדרים גישה זו לאנשים שאתה פוגשים, שחשים בכוחכם הפנימי ומתייחסים  אליכם בהתאם.

כיצד לבנות את הביטחון העצמי שלך

טיפים לביטחון עצמי שיעזרו לכם לבנות את הביטחון שלכם ואת תחושת הערך העצמי שלכם.

1. חשבו על מה שכבר עשיתם בחייכם

גם אם חוויתם כישלון ואומללות בחייכם, בהחלט יש כמה הישגים.

אלה לא צריכים להיות הישגים גדולים, אלא פשוטים למדי, כמו קבלת ציונים טובים בבית הספר או במכללה, קידום בעבודה, להסתדר עם שכניכם, לקבל רישיון נהיגה או ללמוד לשחות.

לחשוב על ההישגים הללו גורם לכם להבין שחווית הצלחה בחייכם, ולא הכל כישלון.

זה יגרום לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם ועם חייכם, וישפר את ההערכה העצמית שלכם.

2. התמקדו במה שעשיתם והשגתם, לא במה שלא עשיתם ולא השגתם

מדוע למלא את דעתכם בתרחישים של כישלון?

אם אתם ממשיכים לחשוב על כישלון, אתם מצפים לו באופן לא מודע, ואולי בסופו של דבר תמשכו אותו אליכם. עליכם להחליף את הסרט השלילי הזה בראשכם בסרט על הצלחה. ראו את עצמכם בראש שלכם, איפה שאתם באמת רוצים להיות, חיים את החיים שאתם באמת רוצים.

אם תמשיכו לצפות בסרט של הצלחה במוחכם, בסופו של דבר תמשכו הצלחה. תהליך זה יבנה את הביטחון העצמי שלכם.

3. רשמו את רשימת ההישגים וההצלחה שלכם

קחו צעד נוסף לקראת בניית הביטחון העצמי שלכם וכתבו רשימת הישגים והצלחות, והסתכלו על רשימה זו לעיתים קרובות.

אולי לא חוויתם הצלחות גדולות, אבל בוודאי חווית, ולו רק מדי פעם, הצלחה כלשהי. אפילו לאפות עוגה טובה, להיות בקשרים טובים עם בן / בת הזוג או ילדיכם, או לצאת לטייל כמעט כל יום זו סוג של הצלחה.

4. חשבו על הכישרונות והיכולות שלכם

קבעו זמן בכל יום לחשוב על הכישרונות והיכולות שלכם, ולמצוא דרכים לפתח ולהשתמש בהם. אל תגידו שאין לכם כישרונות וכישורים. לכולם יש כאלה. אתם רק צריכים למצוא אותם.

5. הציבו יעדים קטנים ופשוטים

הגדירו יעדים קטנים ופשוטים שנמצאים בהישג ידכם ולכו להשיג אותם. זה יגביר מאוד את הביטחון שלכם.

הכוונה היא למטרות קטנות באמת, כמו ניקוי וסידור ארון הבגדים או המגירות, הזמנת חברים לביתכם, התחלת לימוד שחייה, טיול קצר וכד’. מעשים קטנים אלה יגרמו לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם ויגבירו את הביטחון העצמי שלכם

Leave a Reply

Your email address will not be published.